Labels

Wednesday 20 July 2011

La Tahzan Ya Qalbu


QasehHumaira
La tahzan...
La tahzan ya qasehhumaira..
La tahzan ya qalbu..
Malam ini ku menyentuh perkataan la tahzan.apakah maksudnya?la tahzan adalah bhs arab yg bermakna jangan bersedih.. Sedih adalah satu perasaan bercirikan negative, wujud apabila berlaku situasi yg berlawanan dgn kemahuan atau terjadi sesuatu perkara yg tersasar dr jangkaan kita.
Perasaan ini boleh membawa kepada kemudaratan jika tidak dikawal..tidak juga dinafikan bhw permainan perasaan ini juga mampu menjadi pendorong untuk membuat sesuatu keputusan..samaada baik ataupn buruk..namun begitu,mlm ini qasehhumaira bukan menulis utk menghuraikan jenis perasaan ini.tetapi jelas menghuraikan em0si ku pada ketika ini..memang sebagai manusia,ku tidak dpt lari drp fitrah makhluk ciptaan-Nya..sem0ga kita semua dilindungi 0leh Allah s.w.t.



Pesonakan sifatmu qasehhumaira..gebukan fitrah hati yg selalu dikunjungi mungkarnya niatmu..kerasnya lisanmu..runtuhnya pekertimu.. Hiasilah pesonamu ya qasehhumaira dengan tegasnya hati yg masih mendambakan makrufnya niat...sopannya lisan..malunya pekerti..kerana dirimu adalah qasehhumaira..penuh peribadi islam..;)

No comments: