Labels

Friday 8 November 2013

Check up Minggu ke14

Bismillahirrahmanirrahim..

Sememangnya aturan dan takdir Allah itu tiada lah dapat kite langkaui.. meski teori dan sains itu dapat memudahkan hidup manusia, namun Allah yang lebih berkuasa, yang mengatur tiap derap langkah kanan dan kiri..

Semalam, alahan kite datang lagi..huhuk. muntah dan pening sampai terpaksa balik awal dari opiz.kite kalau dah datang pening and muntah2, memang lebih la dari 4kali sehari. Lain orang lain la pulak tahap dan tempoh alahan kan. bersyukur la sebab dapat nikmati mabuk2 ini. bak kata orang, inilah nikmat mengandung yang telah dianugerahkan oleh Allah s.w.t kepada kaum wanita yang terpilih.

28 haribulan yang lepas kite checkup kandungan. macam biasa..tup2 detect albumin dlm urin atau kencing kotor. sebelum pegi klinik memang kite muntah2 pun...pastu dalam seminggu sebelum ni kite asyik sakit dekat ari2. bawah tumit pun sakit.. google2, memang tanda kencing kotor lah tu T___T.

sampai sekarang dah 15w pun alahan kite still ada. dapat sekali ngan pakej demam, batuk, selsema. Uwaa.. kadang2 nangis je sorang diri mengenangkan dugaan ini..wahaha. Konon. Manje sangat dia nih. Tapi betol2 dah tak sabar nak melepasi stage alahan mengandung ni.. mood pun turun naik bile kesihatan dah tak menentu.

~alahan cepat la kau menghilang~kesian baby dalam perut ni ntah cukup ke tak khasiat yang mak dia ni bagi.Sorry baby, mama akan usahakan supaya baby membesar dengan sihat dan riang ye.. Love baby.


No comments: